poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Retro KIT: Tutorial 'Efekt oksydacji' / 'Oxidation effect' tutorial

Hej,
Podoba Ci się efekt oksydacji znajdujący się na mojej pracy? To super! Za chwilę będziesz dokładnie wiedzieć jak samodzielnie taki uzyskać ;)

Hi,
Do you like the oxidation effect on my work? Cool! In a moment you will know exactly how to get one yourself;)

Ułożoną kompozycję uzupełniłam gdzieniegdzie pastą pumeksową i kulkami 3D. Gdy wszystko wyschło użyłam farb Rusty. Naprzemiennie malowałam brązową i pomarańczową by uzyskać ciekawe przejścia kolorów. Malowałam niechlujnie chcąc przy pomocy farby zrobić dodatkowe tekstury. Po wyschnięciu praca wyglądała tak:

I completed ready composition by pumice paste and 3D balls. When everything was dry I used Rusty paint. I painted brown and orange to get interesting color transitions. I painted sloppy to make additional texture with the paint. After drying, the work looked so:


W celu uzyskania efektu oksydacji niezbędne są dwie rzeczy. Gesso i suchy pędzel. Ja preferuje płaskie i większe pędzle. Przed rozpoczęciem warto też sprawdzić czy praca na pewno jest sucha.

Two things are needed to get an oxidation effect. Gesso and dry brush. I prefer flat and larger brushes. Before you start, it is also a good idea to check that your work is dry.



Niewielką ilość gesso rozsmarowałam na szklanej macie. Na pędzlu nie powinno zostać dużo produktu.

A small amount of gesso was smeared on the glass mat. The brush should not be a lot of product.


I nakładamy. Delikatnie muskamy pracę końcówką pędzla. Chcemy wydobyć tekstury, nie chcemy zamalować naszej pracy na biało. Bawimy się tak długo, aż efekt nas zadowoli. Może to być kilka warstw, mogą być to tylko muśnięcia. Ja wolę mocniejszy efekt.

Then we apply, gently working on the brush tip. We want to extract textures, we do not want to paint our work white. Playing continues until the effect satisfies us. It may be several layers, or just brushes. I prefer a stronger effect.


Zapraszam na film, na którym widać jak za każdym kolejnym muśnięciem zmienia się cała praca a wcześniej niewidoczne tekstury zaczynają zdobić pracę.

I invite you to watch a film where you can see how every time the brush changes all the work and previously invisible textures begin to decorate the work.





Na zbliżeniach widać, że użycie dwóch farb Rusty nie było bezcelowe.
On close-ups you can see that using two Rusty paints was not pointless.


Gesso wydobywa szczegóły nawet najmniejszych elementów.
Gesso brings out the details of even the smallest elements.


Odrobina gesso na zdjęciu? Czemu nie!
A little gesso on the picture? Why not!


A w żarówce zamknęłam napis.
I closed the inscription in the lightbulb.


Trzymajcie się! Hugs!


Retro KIT 'Fabryka Rdzy'

2 komentarze :

  1. Super inspiracja:-):-)
    Zakupiłam sobie ten zestaw Retro Kit, ale jeszcze nie działałam z nim....póki co podglądam inspiracje a Twoja niesamowicie mi się podoba:-):-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To mam nadzieję, że tutorial się przyda ;) Jak coś stworzysz koniecznie podziel się tym z nami na naszej facebookowej grupie Retro KIT!

      Usuń