środa, 19 kwietnia 2017

Retro Inspiracje: Co może Inka / Retro Inspiracje: What Inka can do

Cześć,

Chciałabym dziś podzielić się z Wami dwoma projektami, które powstały z użyciem past Inka Gold Viva Decor. Te gęste farby świetnie sprawdzają się przy uwypuklaniu przestrzennych elementów prac - ta technika jest fajna też dlatego, że można się trochę ubrudzić, nakładając pastę palcem :) - ale ja chciałabym pokazać Wam jak wykorzystałam Inkę również na inne sposoby.

Hi,

Today I'd like to share with you two projects where I used Inka Gold paints by Viva Decor. These thick pastes are great for highlighting dimensional elements - this technique is cool also because you can get a little dirty, applying the paint with your finger :) - but today I'd like to show you how I used Inka Gold in more different ways.

Pierwszy projekt to blejtram, na którym stworzyłam kompozycję mającą luźno nawiązywać do nocnego nieba. W centrum znalazł się odcisk z foremki - twarz w roli księżyca, a dookoła przykleiłam kulki 3D Pentartu - duże i małe. Jako klej posłużył mi żel heavy body 3D Renesansu. Po nałożeniu srebrnej farby użyłam czarnego kremu do postarzania, który pokrył wgłębienia, nadając kompozycji trójwymiarowości. Wtedy przyszła pora na Inkę.

The first project is a canvas I used to create a composition loosely resembling a night sky. In the middle - a mould print, a face in place of the moon, and around it - Pentart 3D balls in big and small. I used Renesans' heavy body gel to glue everything down. After one coat of silver paint, I played around with black Antiquing Cream, which got into the nooks and crannies, adding depth to the project. Then came the time for Inka Gold.


Wybrałam odrobinę pasty z opakowania i rozrzedziłam ją wodą - tak przygotowany roztwór nałożyłam palcem na wszystkie wypukłe miejsca - efekt widać najlepiej na 'księżycu', który nie jest wściekle granatowy, a jedynie połyskuje na niebiesko.

I scooped up a little of the paste and watered it down - then I applied this wash onto all the raised areas with my finger - the effect is well visible on the 'moon', which isn't vividly dark blue but shimmery with the colour instead. .


Ciemniejsze granatowe plamy widoczne w niektórych miejscach to już Inka nakładana palcem prosto z opakowania, czyli w nierozrzedzonej wersji - dla porównania.

The darker blue areas here and there and Inka Gold in its original density, applied with a finger - the difference is huge.


W tej pracy użyłam: 
For this project I used:
Foremka - Maski Kulki 3d - Duże - Pentart Kulki 3d - Małe - Pentart

Inka Gold 62,5g - Granatowy (913) Antiquing Cream - Carbon Black - DecoArt Żel 3d Heavy Body Mat - Renesans

Masa plastyczna - Biała - Hearty
Drugi projekt pokolorowany Inką to shadowbox wewnątrz książki - elementy dekoracyjne to znów odciski z foremek. Wszystko - bazę oraz elementy z masy - pokryłam najpierw czarnym gesso. Następnie stworzyłam rozwodnioną wersję Inki w kolorze Stare Srebro i tak przygotowaną farbę nałożyłam na całą książkową bazę za pomocą pędzla. Dało to efekt delikatnego, nierównomiernego metalicznego połysku.

The other project coloured with Inka is a book shadowbox - the decorative elements are mould prints again. I first covered everything - the base and the clay elements - with black gesso. Then I created a wash out of Old Silver Inka Gold and applied it with a paintbrush just like I would any fluid paint. This created a cool uneven metallic effect.


Na odciski z masy nałożyłam palcem Inkę Gold w dwóch kolorach - Stare Srebro na wszystkie wypukłe powierzchnie i Złoto na pojedyncze, wybrane, najbardziej wystające elementy. Dzięki temu dekoracje nabrały jeszcze więcej głębi.

I coloured the mould prints with two colours of Inka Gold - Old Silver onto every reachable raised area and Gold onto only some chosen ones out of the most raised areas. Thanks to this, the elements seem even more dimensional.


Złotą Inką wypełniłam też napis na metalowej tabliczce - po prostu mocno przyciskając palcem, a potem przecierając delikatnie chusteczką.

I also used Inka to colour the inscription on the metal plate - I just pressed down with my finger while applying it and then gently wiped with a wet tissue.


Tu próby uchwycenia na zdjęciu Inkowego połysku. :)
Here is an attempt at capturing the metallic shine in a photo. :)


W tej pracy użyłam: 
For this project I used:

Inka Gold 62,5g - Stare Srebro (909) Inka Gold 62,5g - Złoty (901) Foremka - Mechaniczne serce

Foremka - 2 Piórka - Pentart Czarne gesso - Renesans Word Bands - Tim Holtz Idea-ology

Zestaw pędzli (25szt)Żel 3d Heavy Body Mat - RenesansMasa plastyczna - Biała - Hearty


Puenta: warto pamiętać o tym, że Inka Gold ma w sobie potencjał. :)
Mam nadzieję, że moje propozycje jej wykorzystania Wam się spodobają. 
Miłego tworzenia!

The point: it's good to remember that Inka Gold has a lot of potential. :)
I hope my today's ideas for how to use it will strike your fancy.
Happy creating!




1 komentarz :

  1. Piękne inspiracje i świetne techniki użycia Inki Gold :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń